dimanche 5 février 2012

French are never happy...

Place des Terreaux, Lyon, France

This is a fact : french people are always unhappy for everything ! Weather, politics, their job, their family, their friends, their schedule... and this is a non exhaustive list.
Anyway, I tried to remember some examples.
At the moment, in Lyon, the weather is cold but there is no snow. So I can hear "Oh noooo... It's soooo coooold ! My face is frozen !" but also "I want snow so badly !!!"
When it is snowing, it's more like "Here we go... Too much snow, the roads in the region are blocked. I can't go to work !"
During summer, it's the contrary : "OMG ! It's sooooo hoooot, I feel like I'm smelting... I want ice !"
During spring you can hear people say "Awesome... I'm allergic to pollen..." and during autumn "Fuck the weather, too much rain everywhere !"

And this example is only for weather... The same is possible for everything you can imagine !
Indeed, the best place to observe this kind of behaviour is, with no doubt, school or university. Just think about a normal timetable for a normal class... You can have groups of students with different timetables. And if you observe each group, you can see exactly the same behaviour : "Our schedule is the worst... Look at the other's... The secretariat is really annoying !" in the first group ; "Look at that ! We have all the courses in the morning ! Why only us ?!" in the second one.
And then, it's complicated for a poor secretary to satisfy everybody.

But I'm french and I think I'm the queen of unhappiness...

6 commentaires:

  1. Joli! Mais je te rassure, ce ne sont pas que les français! C'est un peu le cas de tous les habitants des pays riches... La seule différence, c'est que les français font plus de bruit que les autres. :P En tout cas, bonne analyse! Continnue comme ca! ^^

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Oui on est assez bruyants, c'est le cas de le dire :) puis on aime bien râler à voix haute aussi ! Je le fais tout le temps héhé

      Supprimer
  2. C'est bien connu ^^ selon une étude de l'INSEE récente, la France est le pays où nous sommes les plus râleurs du monde!!! Elle a ajoutée que nous étions très pessimistes :p
    J'aime beaucoup ton site! coloré et vivant... je le trouve très attractif et agréable ;)

    Ps: si t'es OK j'aimerai mettre ton site dans mon "annuaire des ites que je recommande" sur mon site?

    bizes, Kathleen

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Bien entendu que je suis d'accord :D Je pensais d'ailleurs faire quelque chose comme ça aussi, mettre en lien les sites que j'aime ! Dès que je le fais, tu es la première sur ma liste ;)
      Et merci pour être passée !

      Supprimer
  3. Haha non c'est pas vrai on se plaint pas trop =/
    Rhooo toujours à nous critiquer les autres è_______é

    *ok je sors*

    Ps: continue sur cette lancée, ton blog est cool (non ce n'est pas ironique^^)

    RépondreSupprimer

Hey ! What's up ? Laisse un message ! Et ton nom avec !